Risale:Rumuzat-ı Semaniye: Revizyonlar arasındaki fark

Nurpedia.org - İman ve İslam Hakikatlerine Dair Nur Ansiklopedisi sitesinden
Değişiklik özeti yok
Değişiklik özeti yok
 
1. satır: 1. satır:
[[Kategori:Rumuzat-ı Semaniye]]
[[Kategori:Rumuzat-ı Semaniye]]
Yirmidokuzuncu Mektubun İkinci Makamı
Risale-i Nur Külliyatından


Rumûzât-ı Semâniye
Yirmi Dokuzuncu Mektub'un İkinci Makamı


Müellifi
Müellifi


Bediüzzaman
Bedîüzzaman Said Nursî


Said Nursi
YİRMİ DOKUZUNCU MEKTUB'UN İKİNCİ MAKAMI


Sual: En mühim hakaik-i Kur'aniye ve imaniye ile meşgul olduğun halde neden onu muvakkaten bırakıp en ziyade manadan uzak olan huruf-u hecaiyenin adedlerinden tevafuklarından bahsediyorsun?
Nüket-i i'caziyeye me'haz olacak bir fihriste-i Kur'aniyedir.


Elcevap: Çünkü bu meş'um zamanda Kur'anın bir temel taşı olan hurufuna hücum ediliyor ve onların tebdiline çalışıyorlar.
Sual: En mühim hakaik-i Kur'aniye ve imaniye ile meşgul olduğun halde, neden onu muvakkaten bırakıp en ziyade manadan uzak olan huruf-u hecaiyenin adetlerinden, tevafuklarından bahsediyorsun?
----
Bu risalenin sebeb-i telifi, Kur’ân’ın tercümesini Kur’ân yerinde camilerde okutmak olan dehşetli suikastına karşı bir nevi mukabeledir. Ziyade tafsilât ve lüzumsuz bahisler girmiş. Fakat o mücahidâne ve heyecanlı mukabelede kıymettar bir gaybî  anahtarı hissedip meczubâne arattırmak içinde, lüzumsuz tafsilât ve zaif ve pek ince emareler dahi girmiş.


Kalbime geldi ki: Yirmi Dokuzuncu Mektubun gayet ehemmiyetli ve lüzumlu ve parlak ve îcazlı olan Birinci Makamı, bu İkinci Makamın bütün kusûratını ve israfatını affettirir. Ben de kemâl-i sürurla şükrettim, o kusurları unuttum.
Elcevap: Çünkü bu meş'um zamanda Kur'an'ın bir temel taşı olan hurufuna hücum ediliyor ve onların tebdiline çalışıyorlar.  


*[[Risale:Birinci Parça (Rumuzat-ı Semaniye)|Birinci Parça: 28.Mektubun 7.Meselesinin Hatimesi]]
Bu risalenin sebeb-i telifi: Kur'an'ın tercümesini Kur'an yerinde camilerde okutmak olan dehşetli sû-i kasdına karşı bir nevi mukabeledir.
*[[Risale:İkinci Parça (Rumuzat-ı Semaniye)|İkinci Parça: 28.Mektubun 8.Meselesi]]
 
*[[Risale:Üçüncü Parça (Rumuzat-ı Semaniye)|Üçüncü Parça: 29.Mektubun 3.Kısmı]]
Onun için ziyade tafsilat ve lüzumsuz bahisler girmiş. Fakat o mücahidane ve heyecanlı mukabelede kıymettar bir gaybî anahtarı hissedip meczubane araştırmak içinde lüzumsuz tafsilat ve zayıf ve pek ince emareler dahi girmiş.
*[[Risale:Dördüncü Parça (Rumuzat-ı Semaniye)|Dördüncü Parça: 29.Mektubun 4.Kısmı]]
 
*[[Risale:Beşinci Parça (Rumuzat-ı Semaniye)|Beşinci Parça: 29.Mektubun 8.Kısmı]]
Kalbime geldi ki Yirmi Dokuzuncu Mektub'un gayet ehemmiyetli ve lüzumlu ve parlak ve îcazlı olan Birinci Makam'ı, bu İkinci Makam'ın bütün kusuratını ve israfatını affettirir.
 
Ben de kemal-i sürurla şükrettim, o kusurlarımı unuttum.
 
*[[Risale:29. Mektubun 3. Kısmı|29. Mektubun 3. Kısmı]]
*[[Risale:29. Mektubun 4. Kısmı|29. Mektubun 4. Kısmı]]
*[[Risale:29. Mektubun 8. Kısmı (Rumuzat-ı Semaniye)|29. Mektubun 8. Kısmı (Rumuzat-ı Semaniye)]]
*[[Risale:28. Mektubun 7. Meselesinden|28. Mektubun 7. Meselesinden]]
*[[Risale:Rumuzat-ı Semaniye Fihristi|Rumuzat-ı Semaniye Fihristi]]

20.20, 28 Haziran 2024 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Risale-i Nur Külliyatından

Yirmi Dokuzuncu Mektub'un İkinci Makamı

Müellifi

Bedîüzzaman Said Nursî

YİRMİ DOKUZUNCU MEKTUB'UN İKİNCİ MAKAMI

Nüket-i i'caziyeye me'haz olacak bir fihriste-i Kur'aniyedir.

Sual: En mühim hakaik-i Kur'aniye ve imaniye ile meşgul olduğun halde, neden onu muvakkaten bırakıp en ziyade manadan uzak olan huruf-u hecaiyenin adetlerinden, tevafuklarından bahsediyorsun?

Elcevap: Çünkü bu meş'um zamanda Kur'an'ın bir temel taşı olan hurufuna hücum ediliyor ve onların tebdiline çalışıyorlar.

Bu risalenin sebeb-i telifi: Kur'an'ın tercümesini Kur'an yerinde camilerde okutmak olan dehşetli sû-i kasdına karşı bir nevi mukabeledir.

Onun için ziyade tafsilat ve lüzumsuz bahisler girmiş. Fakat o mücahidane ve heyecanlı mukabelede kıymettar bir gaybî anahtarı hissedip meczubane araştırmak içinde lüzumsuz tafsilat ve zayıf ve pek ince emareler dahi girmiş.

Kalbime geldi ki Yirmi Dokuzuncu Mektub'un gayet ehemmiyetli ve lüzumlu ve parlak ve îcazlı olan Birinci Makam'ı, bu İkinci Makam'ın bütün kusuratını ve israfatını affettirir.

Ben de kemal-i sürurla şükrettim, o kusurlarımı unuttum.