Yusuf 4: Revizyonlar arasındaki fark
("Kategori:Yusuf Suresi ''Önceki Ayet: Yusuf 3 ← Yusuf Suresi → Yusuf 5: Sonraki Ayet'' Dosya:Yusuf 4.png '''Meali:..." içeriğiyle yeni sayfa oluşturdu) |
Değişiklik özeti yok |
||
1. satır: | 1. satır: | ||
[[Kategori:Yusuf Suresi]] | [[Kategori:Yusuf Suresi]] | ||
[[Kategori:İşarat-ül İ'caz'da Geçen Ayetler]] | |||
''Önceki Ayet: [[Yusuf 3]] ← [[Kuran:Yusuf|Yusuf Suresi]] → [[Yusuf 5]]: Sonraki Ayet'' | ''Önceki Ayet: [[Yusuf 3]] ← [[Kuran:Yusuf|Yusuf Suresi]] → [[Yusuf 5]]: Sonraki Ayet'' | ||
13. satır: | 14. satır: | ||
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ||
[[Yusuf 4|{{Arabi|رَاَيْتُهُمْ لٖى سَاجِدٖين}}]] de olduğu gibi burada da ukalâya mahsus cem’ sîgasıyla gayr-ı ukalâ cem’lendirilmiştir. Bu ise kavaide muhaliftir? | |||
Evet, âlemin ihtiva ettiği uzuvların birer âkıl, birer mütekellim suretinde tasavvur edilmesi, belâgatın en makbul bir prensibidir. Zira kâinatın “âlem” ile tesmiyesi, kâinatın Sâni’ine olan delâleti, şehadeti, işareti içindir. Binaenaleyh kâinatın uzuvları da Sâni’e olan delâletleri, şehadetleri için birer âlem olmaları icab eder. Öyle ise Sâni’in o uzuvları terbiyesinden ve o uzuvların da Sâni’i i’lam etmelerinden anlaşılır ki o uzuvlar birer hay, birer âkıl, birer mütekellim suretinde tasavvur edilmiştir. Binaenaleyh bu cem’de, kavaide muhalefet yoktur. | |||
([[Risale:Fatiha_Suresi_(İşarat)#8._Sual|Fatiha, İşarat-ül İ'caz]]) | |||
==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ||
==İlgili Maddeler== | ==İlgili Maddeler== |
11.09, 28 Ekim 2023 tarihindeki hâli
Önceki Ayet: Yusuf 3 ← Yusuf Suresi → Yusuf 5: Sonraki Ayet
Meali: 4- Bir zamanlar Yusuf, babasına (Ya'kub'a) demişti ki: Babacığım! Ben (rüyamda) on bir yıldızla güneşi ve ayı gördüm; onları bana secde ederlerken gördüm.
Kur'an'daki Yeri: 12. Cüz, 234. Sayfa
Tilavet Notları:
Diğer Notlar:
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
رَاَيْتُهُمْ لٖى سَاجِدٖين de olduğu gibi burada da ukalâya mahsus cem’ sîgasıyla gayr-ı ukalâ cem’lendirilmiştir. Bu ise kavaide muhaliftir?
Evet, âlemin ihtiva ettiği uzuvların birer âkıl, birer mütekellim suretinde tasavvur edilmesi, belâgatın en makbul bir prensibidir. Zira kâinatın “âlem” ile tesmiyesi, kâinatın Sâni’ine olan delâleti, şehadeti, işareti içindir. Binaenaleyh kâinatın uzuvları da Sâni’e olan delâletleri, şehadetleri için birer âlem olmaları icab eder. Öyle ise Sâni’in o uzuvları terbiyesinden ve o uzuvların da Sâni’i i’lam etmelerinden anlaşılır ki o uzuvlar birer hay, birer âkıl, birer mütekellim suretinde tasavvur edilmiştir. Binaenaleyh bu cem’de, kavaide muhalefet yoktur.