Delail-i Nübüvvet (Beyhaki): Revizyonlar arasındaki fark
(Yeni sayfa: "Kategori:Eser '''Delail-i Nübüvvet''' ya da '''Delail-i Beyhaki''' Beyhaki'nin Hz. Peygamber’in nübüvvetini mûcizeleriyle ispat etmeyi amaçlayan eseridir.<ref name='...") |
|||
16. satır: | 16. satır: | ||
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ||
Daha bunlar gibi pek çok sahih ihbarat-ı gaybiye vuku bulmuş. Meşhur Kütüb-ü Sitte-i Sahiha-i Hadîsiyede zikredilmiştir ve senetleriyle beyan edilmiştir. Bu risalede beyan edilen vakıatın ekseri, tevatür-ü manevî hükmünde kat’îdir, yakînîdirler. Başta Buharî ve Müslim ki Kur’an’dan sonra en sahih kitap olduklarını, ehl-i tahkik kabul etmiş. Ve sair Sahih-i | Daha bunlar gibi pek çok sahih ihbarat-ı gaybiye vuku bulmuş. Meşhur Kütüb-ü Sitte-i Sahiha-i Hadîsiyede zikredilmiştir ve senetleriyle beyan edilmiştir. Bu risalede beyan edilen vakıatın ekseri, tevatür-ü manevî hükmünde kat’îdir, yakînîdirler. Başta Buharî ve Müslim ki Kur’an’dan sonra en sahih kitap olduklarını, ehl-i tahkik kabul etmiş. Ve sair Sahih-i Tirmizî, Nesaî ve Ebu Davud ve Müsned-i Hâkim ve Müsned-i Ahmed İbn-i Hanbel ve '''Delail-i Beyhakî''' gibi kitaplarda an’anesiyle beyan edilmiştir. | ||
([[Risale:19. Söz#Altıncı Nükteli İşaret|Mektubat, 19. Mektup, 6. İşaret]]) | ([[Risale:19. Söz#Altıncı Nükteli İşaret|Mektubat, 19. Mektup, 6. İşaret]]) | ||
==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ||
18.50, 11 Aralık 2016 itibarı ile sayfanın şu anki hâli
Delail-i Nübüvvet ya da Delail-i Beyhaki Beyhaki'nin Hz. Peygamber’in nübüvvetini mûcizeleriyle ispat etmeyi amaçlayan eseridir.[1]
Bilgiler[değiştir]
Diğer İsimleri: Delâilü’n-nübüvve ve marifetü ahvâli sâhibi’ş-şerîa
Telif Yeri ve Tarihi:
Telif Dili:
Telifiyle İlgili Diğer Bilgiler:
İçeriği[değiştir]
Bir giriş ve on bir bölümden oluşur.[1]
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
Daha bunlar gibi pek çok sahih ihbarat-ı gaybiye vuku bulmuş. Meşhur Kütüb-ü Sitte-i Sahiha-i Hadîsiyede zikredilmiştir ve senetleriyle beyan edilmiştir. Bu risalede beyan edilen vakıatın ekseri, tevatür-ü manevî hükmünde kat’îdir, yakînîdirler. Başta Buharî ve Müslim ki Kur’an’dan sonra en sahih kitap olduklarını, ehl-i tahkik kabul etmiş. Ve sair Sahih-i Tirmizî, Nesaî ve Ebu Davud ve Müsned-i Hâkim ve Müsned-i Ahmed İbn-i Hanbel ve Delail-i Beyhakî gibi kitaplarda an’anesiyle beyan edilmiştir.
(Mektubat, 19. Mektup, 6. İşaret)