Cürcan: Revizyonlar arasındaki fark
(Yeni sayfa: "'''Cürcan''' bugün İran sınırları içinde bulunan, Hazar denizine çok yakın bir konumda yer alan çok eski tarihe sahip bir şehirdir. Burada doğmuş Seyyid Şerif-i Cürca...") |
Değişiklik özeti yok |
||
21. satır: | 21. satır: | ||
'''Mahalle/Köy:''' - | '''Mahalle/Köy:''' - | ||
'''Harita konumu:''' [https:// | '''Harita konumu:''' [https://www.google.com/maps/place/37%C2%B015'00.0%22N+55%C2%B010'02.0%22E/@37.25,55.167222,12z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d37.25!4d55.167222?hl=en] | ||
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ||
Hem ilm-i belâgatın dâhîlerinden Abdülkahir-i Cürcanî ve Sekkakî ve Zemahşerî gibi binlerle dâhî imamlar ve mütefennin edibler icma ve ittifakla karar vermişler ki: “Kur’an’ın belâgatı, tâkat-i beşerin fevkindedir, yetişilmez.” | |||
([[Risale:7. Şua#Üçüncü Nokta|Şualar, 7. Şua, 17. Mertebe, 3. Nokta]]) | |||
([[Risale: | |||
---- | ---- | ||
==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== |
12.24, 28 Aralık 2019 tarihindeki hâli
Cürcan bugün İran sınırları içinde bulunan, Hazar denizine çok yakın bir konumda yer alan çok eski tarihe sahip bir şehirdir. Burada doğmuş Seyyid Şerif-i Cürcani ve Abdülkahir-i Cürcani gibi büyük alimler vardır. Moğol saldırıları sonucunda şehir büyük bir yıkıma uğramış ve bir daha kendini toparlayamayarak 15. yüzyıldan itibaren harabeye dönmüştür. Bu şehrin yerinde bugün Gonbad-e Kavus şehri mevcuttur. 1930 yılında İran devleti tarihi Cürcan şehrine yakın Esterabad şehrinin adını Cürcan olarak değiştirmiştir. Yani bugünkü Cürcan şehri tarihteki Cürcan şehri değil, aynı bölgedeki yakın başka bir şehirdir.[1][2][3]
Coğrafi Bilgiler[değiştir]
Niteliği: Şehir
Nüfus (yıl): -
Yüzölçümü (km2): -
Diğer İsimleri:
Kıta: Asya
Ülke: İran
Vilayet/Eyalet: Golestan
İlçe/Kasaba: -
Mahalle/Köy: -
Harita konumu: [1]
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
Hem ilm-i belâgatın dâhîlerinden Abdülkahir-i Cürcanî ve Sekkakî ve Zemahşerî gibi binlerle dâhî imamlar ve mütefennin edibler icma ve ittifakla karar vermişler ki: “Kur’an’ın belâgatı, tâkat-i beşerin fevkindedir, yetişilmez.”
(Şualar, 7. Şua, 17. Mertebe, 3. Nokta)