Kategori:Amenu Ve Amilussalihati Ayetleri: Revizyonlar arasındaki fark

Nurpedia.org - İman ve İslam Hakikatlerine Dair Nur Ansiklopedisi sitesinden
("Kategori:İçinde Geçen Kelimelere Göre Ayetler Bu kategoride içinde "Âmenû Ve Amilussâlihâti" yani "iman edip salih amel işleyenler" ifadesi geçen ayetler listelenmiştir." içeriğiyle yeni sayfa oluşturdu)
 
Değişiklik özeti yok
1. satır: 1. satır:
[[Kategori:İçinde Geçen Kelimelere Göre Ayetler]]
[[Kategori:İçinde Geçen Kelimelere Göre Ayetler]]
Bu kategoride içinde "Âmenû Ve Amilussâlihâti" yani "iman edip salih amel işleyenler" ifadesi geçen ayetler listelenmiştir.
Bu kategoride içinde "Âmenû Ve Amilussâlihâti" yani "iman edip salih amel işleyenler" ifadesi geçen ayetler listelenmiştir.
Bu ifade [[Maide 93]] ayetinde 2 defa geçer.
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği==
Nasıl ki şu âyet, mana-yı sarîhi ile nev-i beşerde niam-ı âliye-i İlahiyeye mazhar olan ehl-i sırat-ı müstakim olan kafile-i enbiya ve taife-i sıddıkîn ve cemaat-i şüheda ve enva-ı salihîn ve sınıf-ı tabiîn “muhsinîn” olduğunu ifade ettiği gibi âlem-i İslâm’da dahi o taifelerin en ekmeli ve en efdali bulunduğunu ve Nebiyy-i âhir zaman’ın sırr-ı veraset-i nübüvvetten teselsül eden taife-i verese-i enbiya ve Sıddık-ı Ekber’in maden-i sıddıkıyetinden teselsül eden kafile-i sıddıkîn ve hulefa-yı selâsenin şehadet mertebesiyle merbut bulunan kafile-i şüheda [[Bakara 82|{{Arabi|وَ الَّذٖينَ اٰمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ}}]] sırrıyla bağlanan cemaat-i salihîn ve [[Al-i İmran 31|{{Arabi|اِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّٰهَ فَاتَّبِعُونٖى يُحْبِبْكُمُ اللّٰهُ}}]] sırrını imtisal eden ve sahabelerin ve Hulefa-yı Raşidîn’in refakatinde giden esnaf-ı tabiîni ihbar-ı gaybî nevinden gösterdiği gibi…
([[Risale:7._Lem%27a#Bu_Tetimmeye_.C4.B0kinci_Bir_.C4.B0zah_.28.2A.5B1.5D.29|7. Lem'a]])

18.50, 10 Ağustos 2024 tarihindeki hâli

Bu kategoride içinde "Âmenû Ve Amilussâlihâti" yani "iman edip salih amel işleyenler" ifadesi geçen ayetler listelenmiştir.

Bu ifade Maide 93 ayetinde 2 defa geçer.

Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]

Nasıl ki şu âyet, mana-yı sarîhi ile nev-i beşerde niam-ı âliye-i İlahiyeye mazhar olan ehl-i sırat-ı müstakim olan kafile-i enbiya ve taife-i sıddıkîn ve cemaat-i şüheda ve enva-ı salihîn ve sınıf-ı tabiîn “muhsinîn” olduğunu ifade ettiği gibi âlem-i İslâm’da dahi o taifelerin en ekmeli ve en efdali bulunduğunu ve Nebiyy-i âhir zaman’ın sırr-ı veraset-i nübüvvetten teselsül eden taife-i verese-i enbiya ve Sıddık-ı Ekber’in maden-i sıddıkıyetinden teselsül eden kafile-i sıddıkîn ve hulefa-yı selâsenin şehadet mertebesiyle merbut bulunan kafile-i şüheda وَ الَّذٖينَ اٰمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ sırrıyla bağlanan cemaat-i salihîn ve اِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّٰهَ فَاتَّبِعُونٖى يُحْبِبْكُمُ اللّٰهُ sırrını imtisal eden ve sahabelerin ve Hulefa-yı Raşidîn’in refakatinde giden esnaf-ı tabiîni ihbar-ı gaybî nevinden gösterdiği gibi…

(7. Lem'a)