Al-i İmran 65: Revizyonlar arasındaki fark
Değişiklik özeti yok |
Değişiklik özeti yok |
||
2. satır: | 2. satır: | ||
[[Kategori:Efela Ta'kilun Ayetleri]] | [[Kategori:Efela Ta'kilun Ayetleri]] | ||
[[Kategori:İbrahim Peygamberin (AS) İsmi Geçen Ayetler]] | [[Kategori:İbrahim Peygamberin (AS) İsmi Geçen Ayetler]] | ||
[[Kategori:29. Mektup'ta Geçen Ayetler]] | |||
[[Kategori:Mektubat'ta Geçen Ayetler]] | |||
[[Kategori:Risale-i Nur'da Geçen Ayetler]] | |||
''Önceki Ayet: [[Al-i İmran 64]] ← [[Kuran:Al-i İmran|Al-i İmran Suresi]] → [[Al-i İmran 66]]: Sonraki Ayet'' | ''Önceki Ayet: [[Al-i İmran 64]] ← [[Kuran:Al-i İmran|Al-i İmran Suresi]] → [[Al-i İmran 66]]: Sonraki Ayet'' | ||
15. satır: | 18. satır: | ||
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği== | ||
Hem Kur’an-ı Hakîm lisanıyla | |||
[[Bakara 44|{{Arabi|اَفَلَا تَعْقِلُونَ}}]] | |||
[[Nisa 82|{{Arabi|اَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ}}]] | |||
[[En'am 50|{{Arabi|اَفَلَا يَتَفَكَّرُونَ}}]] | |||
gibi kudsî havaleler ile aklı istişhad ediyor ve ikaz ediyor ve akla havale ediyor, tahkike sevk ediyor. Onun ile ehl-i ilim ve ashab-ı akla din namına makam veriyor, ehemmiyet veriyor. Katolik mezhebi gibi aklı azletmiyor, ehl-i tefekkürü susturmuyor, körü körüne taklit istemiyor. | |||
([[Risale:29._Mektup#.C4.B0kinci_.C4.B0.C5.9Faret|29. Mektup]]) | |||
==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler== | ||
==İlgili Maddeler== | ==İlgili Maddeler== |
17.04, 10 Ağustos 2024 tarihindeki hâli
Önceki Ayet: Al-i İmran 64 ← Al-i İmran Suresi → Al-i İmran 66: Sonraki Ayet
Meali: 65- Ey ehl-i kitap! İbrahim hakkında niçin çekişirsiniz? Halbuki Tevrat ve İncil, kesinlikle ondan sonra indirildi. Siz hiç düşünmez misiniz?
Kur'an'daki Yeri: 3. Cüz, 57. Sayfa
Tilavet Notları:
Diğer Notlar:
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
Hem Kur’an-ı Hakîm lisanıyla
gibi kudsî havaleler ile aklı istişhad ediyor ve ikaz ediyor ve akla havale ediyor, tahkike sevk ediyor. Onun ile ehl-i ilim ve ashab-ı akla din namına makam veriyor, ehemmiyet veriyor. Katolik mezhebi gibi aklı azletmiyor, ehl-i tefekkürü susturmuyor, körü körüne taklit istemiyor.