Şeyheyn (Hadis): Revizyonlar arasındaki fark
Değişiklik özeti yok |
Değişiklik özeti yok |
||
1. satır: | 1. satır: | ||
'''Şeyheyn''' (Arapça: {{Arabi|الشيخين}}) hadis ilminde iki hadis hocası anlamına gelmekte olup İmam-ı Buhârî ile İmam-ı Müslim’i birlikte ifade eder. Muhammed b. İsmâil el-Buhârî ile Müslim b. Haccâc’ın el-Câmiu’s-sahih’leri “sahih hadisleri ihtiva eden iki kitap” anlamında Sahiheyn olarak anılmış ve İslâm âlimleri tarafından Kur’ân-ı Kerîm’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilmiştir.<ref name='b'>İslam Ansiklopedisi, Şeyheyn maddesi</ref><ref name='a'>İslam Ansiklopedisi, Buhari maddesi</ref> | '''Şeyheyn''' (Arapça: {{Arabi|الشيخين}}) hadis ilminde iki hadis hocası anlamına gelmekte olup İmam-ı Buhârî ile İmam-ı Müslim’i birlikte ifade eder. Muhammed b. İsmâil el-Buhârî ile Müslim b. Haccâc’ın el-Câmiu’s-sahih’leri “sahih hadisleri ihtiva eden iki kitap” anlamında Sahiheyn olarak anılmış ve İslâm âlimleri tarafından Kur’ân-ı Kerîm’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilmiştir. Her iki hadis kitabında geçen hadislere "müttefekun aleyh" denilir ve "kaf" işaretiyle gösterilir.<ref name='b'>İslam Ansiklopedisi, Şeyheyn maddesi</ref><ref name='a'>İslam Ansiklopedisi, Buhari maddesi</ref> | ||
==Şahsi Bilgiler== | ==Şahsi Bilgiler== |
21.48, 8 Aralık 2016 tarihindeki hâli
Şeyheyn (Arapça: الشيخين) hadis ilminde iki hadis hocası anlamına gelmekte olup İmam-ı Buhârî ile İmam-ı Müslim’i birlikte ifade eder. Muhammed b. İsmâil el-Buhârî ile Müslim b. Haccâc’ın el-Câmiu’s-sahih’leri “sahih hadisleri ihtiva eden iki kitap” anlamında Sahiheyn olarak anılmış ve İslâm âlimleri tarafından Kur’ân-ı Kerîm’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilmiştir. Her iki hadis kitabında geçen hadislere "müttefekun aleyh" denilir ve "kaf" işaretiyle gösterilir.[1][2]
Şahsi Bilgiler[değiştir]
Diğer İsimleri: Şeyhan
Doğum Yeri ve Tarihi:
Vefat Yeri ve Tarihi:
Kabrinin Yeri:
Eserleri[değiştir]
El-Câmiu’s-sahih (Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim olarak da bilinir).
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
Eğirdir’de bir münakaşa-i ilmiye işittim. O münakaşa, hususan şu zamanda yanlıştır. Hattâ münakaşayı bilmiyordum. Benden de sual edildi. Muteber bir kitapta, hadîs-i Şeyheyn’in ittifakına alâmet olan ق işaretiyle bir hadîs bana gösterildi. “Hadîs midir, değil midir?” sual edildi.
Ben dedim: Böyle muteber bir kitapta, Şeyheyn hadîsinin ittifakına hükmeden bir zata itimat etmek lâzım; demek hadîstir. Fakat hadîsin, Kur’an gibi bazı müteşabihatı var. Ancak havas onların manalarını bulabilir. Şu hadîsin zahiri dahi müşkülat-ı hadîsin müteşabihat kısmından olmak ihtimali var, dedim.
(Mektubat, 28. Mektup, 2. Mesele)