İbrahim 26: Revizyonlar arasındaki fark
Değişiklik özeti yok |
Değişiklik özeti yok |
||
5. satır: | 5. satır: | ||
[[Kategori:İşarat-ül İ'caz'da Geçen Ayetler]] | [[Kategori:İşarat-ül İ'caz'da Geçen Ayetler]] | ||
[[Kategori:Risale-i Nur'da Geçen Ayetler]] | [[Kategori:Risale-i Nur'da Geçen Ayetler]] | ||
[[Kategori:İbrahim Suresinin Risale-i Nur'da Geçen Ayetleri]] | |||
''Önceki Ayet: [[İbrahim 25]] ← [[Kuran:İbrahim|İbrahim Suresi]] → [[İbrahim 27]]: Sonraki Ayet'' | ''Önceki Ayet: [[İbrahim 25]] ← [[Kuran:İbrahim|İbrahim Suresi]] → [[İbrahim 27]]: Sonraki Ayet'' | ||
11.04, 30 Ağustos 2024 itibarı ile sayfanın şu anki hâli
Önceki Ayet: İbrahim 25 ← İbrahim Suresi → İbrahim 27: Sonraki Ayet
Meali: 26- Kötü bir sözün misali, gövdesi yerden koparılmış, o yüzden ayakta durma imkânı olmayan (kötü) bir ağaca benzer.
Kur'an'daki Yeri: 13. Cüz, 258. Sayfa
Tilavet Notları:
Diğer Notlar:
Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]
Kelamın tabakalarını tavsif makamı hakkında "Temsil" misallleri
22-
Fussilet, 41/11
23-
Hûd, 11/44
24-
تُؤْتِيٓ اُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِاِذْنِ رَبِّهَا
İbrahim, 14/24-25
25-
İbrahim, 14/26
Ve bu mevzu'da şiirden bir örnek:
وَالَّيْلُ تَجْر۪ى الدَّرَارِيُّ فٖي مَجَّرَتِهِ، كَالَرَوْضِ تَطْفُو عَلٰي نَهْرِ اَزَاهٖيرِهِ
İbn-i Nebih-ı Mısrînindir, Eyyûbîlerin medhinde söylemiş."
Kısacık birer mealleri
(Yirmibeşinci Sözdeki meallerini alıyoruz)
22- [... Sonra Semavatın ilk teşekkülünde, henüz duhan halinde iken, Cenab-ı Hak Teala Semaya, yani Arş-ı Rububiyetine çıkıp istiva eyledi.. ve sema ile arza: ["Ya arz, ya sema, ister istemez geliniz, hikmet ve kudretime râm olunuz! ademden çıkıp, vücutta meşhergah-ı sanatıma geliniz!" dedi. Onlarda: "Biz kemal-i itaatla geliyoruz. Bize gösterdiğin her vazifeyi senin kuvvetinle göreceğiz."]
23- [Şu ayetin bahr-i belagatından bir katreye işaret için bir ûslûbunu bir temsil ayinesinde göstereceğiz. Nasıl bir harb-i umumîde bir kumandan, zaferden sonra ateş eden bir ordusuna: "Ateşkes!" ve hucüm eden diğer bir ordusuna: "Dur!" der, emreder.. O anda ateş kesilir, hucûm durur; "İş bitti, istila ettik. Bayrağımız düşmanın merkezlerinde, yüksek kalelerinin başına dikildi. Esfel-i safiline giden o edepsiz zalimler cezalarını buldular" der.
Aynen öylede: Padişah-ı bîmisal, Kavm-i Nuhun mahvi için Semavat ve Arza emir vermiş.. vazifelerini yaptıktan sonra, ferman ediyor: "Ey arz, suyunu yut! Ey sema, dur! işin bitti. Su çekildi, dağın başında memur-u ilahînin çadır vazifesini gören gemisi kuruldu. Zalimler cezalarını buldular.]
24- (Normal mealler) [Görmez misin ki; Cenab-ı Hakîm-ı mutlak olan Allah, nasıl darb-i meselleri getirir ki; bir kelime-i tayyibe, bir şecere-i tayyibe gibi olup, bu ağacın kök ve damarları yerde, toprakta sabit, dal ve budaklarıda semavattadır. İşte o şecere-i teyyibe gibi olan o kelime, Rabbimizin izniyle her an yenilecek meyveleri veriyor.
25- [Amma kelime-i habisenin meseli, temsili ise; habis, zararlı meyveler veren bir ağaç gibidir ki; kökü toprakta sabit değil, hafif bir rüzgar dahi uçura bilecek kadar ehven bir vaziyettedir.]