Bakara 146: Revizyonlar arasındaki fark

Nurpedia.org - İman ve İslam Hakikatlerine Dair Nur Ansiklopedisi sitesinden
Değişiklik özeti yok
Değişiklik özeti yok
 
(Aynı kullanıcının aradaki bir diğer değişikliği gösterilmiyor)
1. satır: 1. satır:
[[Kategori:Bakara Suresi]]
[[Kategori:Bakara Suresi]]
[[Kategori:İşarat-ül İ'caz'da Geçen Ayetler]]
[[Kategori:Risale-i Nur'da Geçen Ayetler]]
[[Kategori:Bakara Suresinin Risale-i Nur'da Geçen Ayetleri]]
''Önceki Ayet: [[Bakara 145]] ← [[Kuran:Bakara|Bakara Suresi]] → [[Bakara 147]]: Sonraki Ayet''
''Önceki Ayet: [[Bakara 145]] ← [[Kuran:Bakara|Bakara Suresi]] → [[Bakara 147]]: Sonraki Ayet''


15. satır: 18. satır:


==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği==
==Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği==
Eğer desen: Küfür bir cehil, bir bilmezlik olduğu halde,
[[Bakara 146|{{Arabi|يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أبْنَٓائَهُمْ}}]]
denilmiş. Yani: "Peygamberimizi kabul etmeyip inkar eden ehl-i kitap, onu kendi çocuklarını tanıdıkları gibi tanıyorlar" bu ikisi arasında muvafakat ve uygunluk nedir? Nasıldır?..
Sana cevaben denilir: Küfür iki kısımdır. Birinci kısmı: Cehlîdir, bilmezliğe dayanır.. İnkâr eder, çünkü bilmez. İkinci kısmı: Temerrüdî ve inadîdir.. Bilir ve tanır, lâkin kabul etmez. Yakini gelir, Tasdik eder, amma vicdanı iz'an etmez. Ve hakeza, feteemmel!
([[Risale:Bakara_6:_Küfrün_Mahiyeti_(İ.İ._Badıllı)#Sual_17|İşaratül İ'caz (Badıllı)]])


==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler==
==Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler==


==İlgili Maddeler==
==İlgili Maddeler==

20.09, 5 Ağustos 2024 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Önceki Ayet: Bakara 145Bakara SuresiBakara 147: Sonraki Ayet

Meali: 146- Kendilerine kitap verdiklerimiz onu (o kitaptaki peygamberi), öz oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar. Buna rağmen onlardan bir gurup bile bile gerçeği gizler.

{Yahudiler Tevrat'ta, Hristiyanlar da İncil'de âhir zaman peygamberinin vasıflarını gördüler, onun gelmesini beklediler; her nesil bunu kendinden sonra geleceklere anlattı ve inanmalarını tavsiye etti. Bunun için her iki zümre de bu peygamberin gelmesini dört gözle bekliyorlardı. Ancak onun Araplar arasından ve bir yetim kimse olarak gönderildiğini görünce sırf ırkçılık gayret ve düşüncesiyle inkâr ettiler. Halbuki onun hak peygamber olduğunu, kendi oğullarını bilip tanıdıkları gibi biliyorlardı.}

Kur'an'daki Yeri: 2. Cüz, 22. Sayfa

Tilavet Notları:

Diğer Notlar:

Risale-i Nur'da Nerede ve Nasıl Bahsedildiği[değiştir]

Eğer desen: Küfür bir cehil, bir bilmezlik olduğu halde,

يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أبْنَٓائَهُمْ

denilmiş. Yani: "Peygamberimizi kabul etmeyip inkar eden ehl-i kitap, onu kendi çocuklarını tanıdıkları gibi tanıyorlar" bu ikisi arasında muvafakat ve uygunluk nedir? Nasıldır?..

Sana cevaben denilir: Küfür iki kısımdır. Birinci kısmı: Cehlîdir, bilmezliğe dayanır.. İnkâr eder, çünkü bilmez. İkinci kısmı: Temerrüdî ve inadîdir.. Bilir ve tanır, lâkin kabul etmez. Yakini gelir, Tasdik eder, amma vicdanı iz'an etmez. Ve hakeza, feteemmel!

(İşaratül İ'caz (Badıllı))

Risale-i Nur'daki Diğer Alakalı Yerler[değiştir]

İlgili Maddeler[değiştir]